-
"Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen" skrev en ny aktivitetskommentar for 9 år, 5 måneder siden
Jeg husker ikke helt, men mener det var ca 3200-3300 i veiledende pris da jeg kjøpte KTM’en min. Så kunne jeg få den litt rimeligere, men jeg kjøpte ikke den gang.
Var en inne på MC-forumet som nevnte at han hadde kjøpt en (ikke branded KTM) for ca 1800 ferdig levert. Se her: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?p=294398#p294398
-
"Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen" skrev en ny aktivitetskommentar for 9 år, 6 måneder siden
De første jeg hadde holdt i 3 sesonger. Eller de holder vel enda, men jeg får de ikke rein lengre, og derfor kjøpte jeg meg nye. Så lenge de holder 2 sesonger eller mer, så er jeg fornøyd. Blir ikke mange kr pr sesong det. 🙂
-
Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen wrote a new post for 9 år, 6 måneder siden
Grunnlag
I begynnelsen av 2014 sesongen monterte jeg braketter fra Palmer Products som gjør det mulig å justere vindskjermen. Disse kjørte jeg med hele sesongen, og frem til jeg solgte Yamaha TDM 900’en i juni […] -
Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen wrote a new post for 9 år, 6 måneder siden
Alle «navnene» i denne turrapporten er brukernavn fra MC-forum på nett. 🙂
Søndag 16.08.2015
Dagens rute: https://goo.gl/maps/xfPN64FJzvv
Gjeeeeesp. Dæven så trøtt jeg var denne morningen. Våknet en halvt […]
-
"Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen" skrev en ny aktivitetskommentar for 9 år, 6 måneder siden
Ja, disse sitter riktig hver gang. De er jo tross alt støpt etter formen på akkurat ditt øre.
Jeg må nevne at første gang jeg laget de, så fikk jeg det ikke skikkelig til. Derav bilde av det som var feil. Da tettet de ikke skikkelig, og dempet dermed ikke lyden så mye.
-
Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen wrote a new post for 9 år, 6 måneder siden
av Snikkeren
MC-deler AS holder til på Vartdal, en liten bygd i Ørsta kommune. De er derfor min lokale forhandler. Jeg har brukt de ved kjøp av dekk, utstyr og diverse deler tidligere. I år ble de forh […]
-
Spennende og utrolig artig intervju. Skal oppover en tur i nærmeste framtid og blir definitivt å kjøre innom for å slå av en prat med de gutta her.
For oss som ferdes opp og ned Vestlandet er dette et supert tilskudd i konkurransen som er å finne i stor byene. Skal ikke se vekk ifra at jeg blir å legge igjen noen kroner her også
-
-
Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen wrote a new post for 9 år, 6 måneder siden
av Snikkeren
Grunnlag
I august 2011 kjøpte jeg meg DIY-formstøpte ørepropper. Disse har jeg brukt helt til denne sesongen. Og da kjøpte jeg liksågodt nye DIY (do it yourself, eller gjør det selv) ørepr […]-
Måtte studere de to bilene noen ganger før jeg så hva som var feil og hva som var rett…. Så tok jeg meg tid til å lese videre hehe.
Tror jeg skal ta å prøve noen slike. Selv kjører jeg også konsekvent med ørepropper. Men har veldig god erfaring med de lazer cut proppene. Mange får ubehag når de bruker slike skumpropper. Dette sliter jeg ikke med selv, men jeg merker noen ganger at de ikke tetter skikkelig, å det merker jeg selvfølgelig når jeg er kommet meg på veien igjen. Da er det forbanna heft å måtte stoppe igjen, av med hjelmen for så å prøve å dra litt i de så de skal utvide seg annerledes å tette igjen. Vil tippe disse proppene eliminerer dette problemet
-
Ja, disse sitter riktig hver gang. De er jo tross alt støpt etter formen på akkurat ditt øre.
Jeg må nevne at første gang jeg laget de, så fikk jeg det ikke skikkelig til. Derav bilde av det som var feil. Da tettet de ikke skikkelig, og dempet dermed ikke lyden så mye.
-
De første jeg hadde holdt i 3 sesonger. Eller de holder vel enda, men jeg får de ikke rein lengre, og derfor kjøpte jeg meg nye. Så lenge de holder 2 sesonger eller mer, så er jeg fornøyd. Blir ikke mange kr pr sesong det. 🙂
-
-
"Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen" skrev en ny aktivitetskommentar for 9 år, 6 måneder siden
Angående striper i visiret ja. Det skal sies at jeg er veldig forsiktig med visirene på hjelmer. Jeg tørker aldri av visiret med hansken. Jeg snur bare på hodet for å la fartsvinden blåse bort regnet. Og når jeg vasker det, så legger jeg bare et vått papirhåndkle på hjelmen og lar det tørke. Så fjerner jeg det og mesteparten av insektene ko…[Les mer]
-
"Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen" skrev en ny aktivitetskommentar for 9 år, 6 måneder siden
I så fall må det ha vært levert feil fra fabrikk, for alt lå oppi samme esken.
-
"Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen" skrev en ny aktivitetskommentar for 9 år, 6 måneder siden
For meg virker det som om det er passformen det er noe galt med. Silikonstripen rundt virker helt lik hele veien, men i nedkant ligger den ikke inntil. Jeg kan justere litt slik at den ligger inntil, men da går den ifra i toppen.
-
"Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen" skrev en ny aktivitetskommentar for 9 år, 6 måneder siden
Jeg har ikke fått med meg om det finnes flere versjoner av denne. Men den kom i med ny dekor i år. Samme som min, bare i grått. http://www.shoei-europe.com/uk/products/Neotec
Jeg kjøpte min i fjor, og da var det nyeste modell. Jeg har ikke lest at det er kommet en annen modell etter dette.
-
Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen wrote a new post for 9 år, 6 måneder siden
av Snikkeren
Grunnlag
Jeg kjøpte Shoei Neotec hjelmen i juni i fjor, og har fått testet den i all slags vær. Jeg har prøvd den på alt fra nakensykkel (KTM 1290 Super Duke) til sykler med god vind […]-
Er det Neotec I eller II du har?
Vet ikke forskjellen – så bare i hyllene på MC Oslo at de hadde to varianter, og at 2ern var litt dyrere. -
Jeg har ikke fått med meg om det finnes flere versjoner av denne. Men den kom i med ny dekor i år. Samme som min, bare i grått. http://www.shoei-europe.com/uk/products/Neotec
Jeg kjøpte min i fjor, og da var det nyeste modell. Jeg har ikke lest at det er kommet en annen modell etter dette.
-
Flott artikkel Snikkeren!! Selv blir jeg nok å prøve Shoei Hornet x2 neste gang jeg skifter hjelm.
Men det som du nevner med pinlocken, det sliter jeg også med på min x-spirit2 (racing hjelmen) Det funker fjell i begynnelsen, men etter et halvt år, sitter det liksom ikke like godt. Akkurat som den silikonstripen krymper litt.
-
For meg virker det som om det er passformen det er noe galt med. Silikonstripen rundt virker helt lik hele veien, men i nedkant ligger den ikke inntil. Jeg kan justere litt slik at den ligger inntil, men da går den ifra i toppen.
-
-
Du kan ikke ha fått et innervisir som skal passe i en annen modell da?
-
I så fall må det ha vært levert feil fra fabrikk, for alt lå oppi samme esken.
-
-
Angående striper i visiret ja. Det skal sies at jeg er veldig forsiktig med visirene på hjelmer. Jeg tørker aldri av visiret med hansken. Jeg snur bare på hodet for å la fartsvinden blåse bort regnet. Og når jeg vasker det, så legger jeg bare et vått papirhåndkle på hjelmen og lar det tørke. Så fjerner jeg det og mesteparten av insektene kommer av med papirer. På tur bruker jeg dog sånne baby-våtservietter. Er det godt nok for en barnerumpe, så er det godt nok for visiret mitt også. 😛
-
-
"Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen" skrev en ny aktivitetskommentar for 9 år, 6 måneder siden
Det har jeg gjort for leeeeenge siden. Den er rå ja. 🙂
-
Snikkeren startet emnet Tester i forumet Tilbakemeldinger for 9 år, 6 måneder siden
Bare tester
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
"Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen" skrev en ny aktivitetskommentar for 9 år, 7 måneder siden
I følge det jeg har lest på Advrider, så har ikke KTM egen map til Acrapovic potten. Er ihvertfall det som blir sagt.
Men derimot skal blandingsforholdet justeres automatisk på 1290’en. Dette er sikkert bare til en viss grad, men på sykler jeg har hatt før så har ikke dette vært tilfelle. Jeg vil da anta at det er mindre skadelig på 1290’en…[Les mer] -
"Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen" skrev en ny aktivitetskommentar for 9 år, 7 måneder siden
Jeg tenker at så lenge jeg ikke bytter luftfilteret også, så er det ikke nødvendig å remappe. Jeg har hatt slip-on på alle syklene mine, men har aldri opplevd noen problemer pga. dette.
Så vidt jeg vet, så tilbyr ikke KTM spesialmap når man kjøper Acropovic potten de tilbyr. Hadde det vært nødvendig, så hadde de nok hatt en egen mapping til den potten.
-
Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen wrote a new post for 9 år, 7 måneder siden
av Snikkeren
Grunnlag
Jeg bestilte Gianelli slip-on potten rett før jeg fikk KTM 1290 Super Adventur’en i slutten av juni, men monterte den ikke før etter jeg var kommet ned igjen fra ACR. Har nå kjørt ca […]-
Du har jo valgt å kjøre uten dB-killer i potten på sykkelen din. Det er så mye «eksperter» på nettet som hevder like hardt begge veier at en må eller ikke må remappe sykkelen ved fjerning av dB-killer.
Selv har jeg fått beskjed av de som solgte meg sykkelen, samt at han som produserte wings potten, at skal jeg kjøre uten innsats bør en remappe ecu. Men det er bare en bør, hvor skadelig kan det være? Katalysatoren er jo fortsatt på sykkelen??
BMW S1000RR som jeg hadde tidligere kunne jeg montere helanlegg uten å måtte mappe om. Det ble dårligere ytelse i sykkelen, men ekspertene hevdet at det ikke var skadelig for sykkelen (pga selvjusterende ecu) å kjøre uten nytt map?
-
Jeg tenker at så lenge jeg ikke bytter luftfilteret også, så er det ikke nødvendig å remappe. Jeg har hatt slip-on på alle syklene mine, men har aldri opplevd noen problemer pga. dette.
Så vidt jeg vet, så tilbyr ikke KTM spesialmap når man kjøper Acropovic potten de tilbyr. Hadde det vært nødvendig, så hadde de nok hatt en egen mapping til den potten.
-
KTM har egen remap som følger med Akrapovic potten de selger…! Men denne har blomberte skruer for innsatsen. Altså ikke fritt rør, som minsker motstanden og igjen påvirker blandingen i følge de som kan det.
Jeg også har alltid hatt slip on eller effektanlegg på mine sykler. Men de har ikke hatt lite mye elektronikk osv som de nyere syklene. Jeg har mine tvil om at dette er direkte skadelig for sykkelen. Selv om vi vet at for mager blanding kan påvirke motoren veldig negativt. Hadde vært ålreit å fått et grundig svar på akkurat dette. For det virker som det er langt mere synsing enn det er fakta som kommer på bordet.
-
I følge det jeg har lest på Advrider, så har ikke KTM egen map til Acrapovic potten. Er ihvertfall det som blir sagt.
Men derimot skal blandingsforholdet justeres automatisk på 1290’en. Dette er sikkert bare til en viss grad, men på sykler jeg har hatt før så har ikke dette vært tilfelle. Jeg vil da anta at det er mindre skadelig på 1290’en enn det har vært på f.eks. GSX 650F’en jeg hadde.VI får se til neste år. Kanskje det blir kjøpt en PowerCommander hvis jeg ser behovet.
Kjører du med eller uten dB-killer i Wings potten din?
-
Jeg har lest akkurat det motsatte haha… Skal se om jeg finner igjen link til der det stod. Gutta på Ride sa det ikke var nødvendig med map til akra potten, dette står også i power part katalogen til KTM, men da står det også i to dB-killere som er blombert. Tar du vekk disse derimot, ja så må det mappes (har jeg lest/hørt)
Jeg har kjørt med dB-killeren i til nå. Men jeg er lysten på å fjerne den, hvertfall fall så lenge jeg ikke skal på ferie gjennom Sveits.
Blandingsforholdet justeres av lambda sensorene som registrerer gassene i eksosrøret. Det er en på hvert av rørene, nært motoren. Disse justerer «only so much» men de klarer ikke å kompansere for store forskjeller. Derfor kommer alle spekulasjonene og «usannhetene» rundt dette med slip-on med eller uten dB-killer. Men i mitt hode er det motstanden som skjer før og i selve katalysatoren som er interessant. Ikke etter. Jeg ser liksom ikke helt for meg at dette skal ha så mye å si. Men jeg har ikke svaret. Han som produserer wings pottene anbefaler map om du kjører uten dB-killer. -
Jeg har kontaktet Gianelli og har fått et oppdatert sertifikat som også har med 1290 SA
Klikk for å få tilgang til 3883096.pdf
Snikkeren kan vel da slette sitt ene punkt under «Minus»?
-
Se der ja. Mon tro om ikke jeg skal prøve å få skrevet den inn i vognkortet på sykkelen da?
Takk for informasjonen. Artikkelen er nå oppdatert. 🙂
-
-
-
"Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen" skrev en ny aktivitetskommentar for 9 år, 7 måneder siden
Avstanden er ikke avskrekkende nei. Er bare å legge det opp som en tur, så får man i pose og sekk. Både tur og banekjøring. 🙂
-
"Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen" skrev en ny aktivitetskommentar for 9 år, 7 måneder siden
Det er nettopp det som er bra med Tutoro Auto kjedesmøringssystemet. I motsetning til vanlig kjedespray som gjerne er litt klebrig, sånn at veistøv og dritt fester seg til kjedet, så er ikke oljen til Tutoro det. Den holdet kjedet reint for veistøv. At man må fylle på hver 1000 km (slik som jeg hadde stilt det inn) ser jeg ikke på som noe stor he…[Les mer]
-
"Kjetil "Snikkeren" Kolbjørnsen" skrev en ny aktivitetskommentar for 9 år, 7 måneder siden
Ja, slik jeg hadde stilt den inn, så gikk det ca 1000 km før jeg måtte fylle på igjen. Når jeg bruker kjedespray smører jeg ca hver 500 km, og litt oftere hvis jeg kjører i regn. Mulig en sånn beholder holder lengre hvis man er vant til at kjedet ser litt tørrere ut enn hva jeg er komfortabel med. 🙂
- Last inn flere